آموزش پیش دبستانی در منزل

بسیاری از والدینی که دارای فرزند پیش دبستانی هستند با توجه به شرایط کودک خود ترجیح می دهند که این نوآموزان دوره پیش دبستانی را در منزل آموزش دهند. در شرایط کنونی به وجود آمده و شیوع بیماری کرونا میزان استفاده از روش آموزش پیش دبستانی در منزل در بین خانواده ها افزایش پیدا کرده است.

برخی از کودکانی که دارای شرایط و یا بیماری خاصی هستند می توانند با دریافت منابع و کتاب های آموزشی دوره پیش دبستانی در منزل و توسط والدین خود آموزش ببینند. روش ها و موارد مختلفی وجود دارد که به والدین کمک می کند تا آموزش نوآموزان پیش دبستانی در خانه را برای آن ها مهیج تر و لذت بخش تر نماید.

آموزش پیش دبستانی در منزل دارای مزایا و معایب مختلفی بوده و با توجه به ویژگی هر کودک ممکن است متفاوت باشد. از روش های ارائه شده توسط آموزش و پرورش برای راهنمایی بیشتر والدین در آموزش کودکان پیش دبستانی در منزل می توان ثبت نام پیش دبستانی مجازی، ارائه محتویات آموزش پیش دبستانی در برنامه شاد و تهیه برنامه های آموزشی پیش دبستان در تلوزیون را نام برد.

با توجه به این که دوره پیش دبستانی دوره مهم و اساسی در یادگیری و آماده سازی دانش آموزان برای پذیرش آموزش های دوره های تحصیلی می باشد، لذا در ادامه به بررسی موارد مختلف مربوط به آموزش پیش دبستانی در منزل و شرح هریک از آن ها به زبانی ساده می پردازیم.

نحوه آموزش پیش دبستانی در منزل

نوآموزان پیش دبستانی برای اولین بار در دوره پیش دبستان با موضوعات آموزشی مربوط به مدارس و یادگیری دروس اولیه آشنا می شوند. یادگیری مطالب مختلف آموزشی توسط این کودکان در دوره پیش دبستانی از اهمیت ویژه ای برخوردا است.

عدم اطلاع از روش های درست آموزش پیش دبستانی در منزل و رعایت نکردن نکات مختلف آموزشی مربوط به نوآموزان باعث می شود که علاوه بر کاهش تمرکز کودکان و یاد نگرفتن بسیاری از نکات آموزش داده شده، تاثیر منفی و ناخوشایندی در روحیات کودکان نسبت به یادگیری و تحصیل ایجاد شود.

برای آموزش بهتر نوآموزان پیش دبستانی و شبیه سازی تقریبی آموزش های مدارس پیش دبستانی بهتر است لوازم و منابع ابتدایی مربوطه را در منزل فراهم نمایید. لوازمی که برای آموزش نوآموزان پیش دبستانی در خانه لازم و ضروری هستند عبارتند از:

ایجاد برنامه تحصیلی برای آموزش پیش دبستانی ( زمان بندی و برنامه ریزی درس های آموزشی )

  • کتاب های آموزش پیش دبستانی
  • حروف الفبا و اعداد ابتدایی
  • ابزار های و لوازم ابتدایی آموزش ریاضی
  • تخته وایت برد

خرید بهترین کتاب های پیش دبستانی با قیمت مناسب

آموزش پیش دبستانی در منزل شرایط خاصی را برای دانش آموزان پیش دبستانی ایجاد می کنند که آن ها را از ارتباط با سایر نوآموزان بازمی دارد. برای افزایش هوش اجتماعی نوآموزان و ایجاد روابط اجتماعی و دوستی آن ها با سایر همسالان خود بهتر است روز هایی را برای ملاقات با سایر نوآموزان پیش دبستانی را در برنامه آموزشی فرزند خود تعیین نمایید.

مزایای آموزش پیش دبستانی در منزل

تنظیم برنامه های آموزشی و سرگرمی قابل انعطاف مطابق با شرایط نوآموزان در آموزش پیش دبستانی در منزل

رسیدگی ها و رعایت موارد پزشکی لازم در رابطه با کودکان پیش دبستانی دارای بیماری آموزش پیش دبستانی در منزل

بکارگیری شرایط و روش های آموزشی مختلف با توجه به ویژگی و روحیات نوآموز در آموزش پیش دبستانی در منزل

اولویت بندی آموزش های دوره آمادگی با توجه به شخصیت کودکان در آموزش پیش دبستانی در منزل

معایب آموزش پیش دبستانی در منزل

کاهش آمادگی نوآموزاندر پذیرش محیط های خارج از منزل و جمعی

کاهش اعتماد به نفس کودکان در برقراری ارتباطات اجتماعی

عدم رعایت استاندارد های لازم مربوط به آموزش دوره آمادگیدرآموزش پیش دبستانی در منزل

کاهش بروز خلاقیت و ارائه راه حل های مختلف در مواجهه با شرایط متفاوت در کودک

عدم دریافت آمادگیلازم برای شرکت در مجموعه های آموزشیو گروهی

انتشارات آوای آزاده، یکی از فروشگاه‌های اینترنتی کتاب در ایران است. این انتشارات با معرفی و فروش بهترین کتاب‌های پیش دبستانی، لوح تقدیر و … آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است. آوای آزاده همواره برای خرید کتاب‌های درسی تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتب موردنظر می‌توانید با شماره های ۰۲۱۶۶۹۰۳۲۵۳۰۲۱۶۶۵۹۱۵۲۸ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.